EDUROAM (Educational Roaming)

Bugün yeni bir şey öğrendim ve hemen paylaşmak istedim. 6 aydır işsiz olduğumdan ve evde ders çalışmak da her zaman kolay olmadığından Tolga işe giderken ona takılıp Dokuz Eylül Üniversitesi'nin kütüphanesinde çalışmaya heveslendim. İlk denememizde hem fiziksel olarak kütüphaneyi sevmedim, hem de internet bağlantım olmadığı için yapabileceğim çalışmaların kısıtlı kalacağı düşüncesiyle istemeye istemeye evde çalışmaya çalışmaya devam ettim. 

Tolga'nın böbrek taşı sancıları nedeniyle ona eşlik edeceğim haftaların ilk gününde, yani bugün, internet işini çözmeyi kafama koymuştum ama sadece iki dakikada çözülebilecek bir konu olduğunu aklımdan bile geçirmemiştim, çünkü geçen gelişimde biraz bakındıktan sonra ümidi tümden kesmiş, elimdeki notlara çalışıp günü bitirmiştim.

İşin hikaye kısmını geçersem şöyle bir şey varmış: eduroam yani edicational roaming. Nedir bu eduroam? Hacettepe'de de internete bağlanırken bu ağı kullanıyordum ancak bir kez bile eduroam nedir diye sorgulamamıştım. Burada gördüğümde de, "Demek ki üniversiteler ağlarını bu şekilde isimlendirmeyi tercih ediyorlar" diye geçirip detayına kafa yormamıştım. 

Eduroam, yurt içi ve yurt dışında bu organizasyon dahilindeki kurumlarda hesabı bulunan kimselerin aynı kullanıcı adı ve parola ile farklı lokasyonlardaki internet ağlarına erişim sağlayabilmelerine olanak tanıyan bir oluşum. Bu sayede kullanıcılar misafir olarak gittikleri kurumlarda, kendi kurumlarında kullandıkları kullanıcı adı ve parolaları ile ağa bağlanabilmekte. 

Daha ayrıntılı bilgiye ve Türkiye'deki üye kurumlara bu linkten erişilebiliyor: http://www.eduroam.org.tr/participants.php

Artık internet bağlantım da olduğuna göre, bir yerde çalışmaya başlayana kadar geçici adresim burası olacağa benziyor. Buradan yetkililere sahip sesleniyorum: Şahane bir şey yapmışsınız, teşekkürler!


Yorumlar

En Çok Okunanlar