8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü Kutlu Olsun!

Konsantre olabilmek adına evin bilimum köşesinde, türlü biçimlerde çalışmaya çabaladığım oldu. Son zamanlarda en çok çalışma masamda bir monitör kullanarak çalışmayı tercih ettiğimden daha rahat oluyor diye televizyonun klavyesine tam anlamıyla çöktüm. Benim keyfim yerinde olunca Tolga'dan da olumsuz bir tepki gelmedi. 

Kodlamayla ilgili çalışmalarımızı beraberken onun bilgisayarından yaptığımız için benim kullandığım klavyenin yaptığım iş için yeterli olmadığını sanırım birkaç gün önce css düzeltmelerinden sonra ctrl+f5 yapamamamdan (sayfa yenilemek için ctrl+R filan kullanmaya alışmıştım), home, end tuşlarını kolaylıkla kullanamamdan anlamış ve bunu içine dert etmiş olacak ki, hem de denk geldiğinden, 8 Mart'ın onda benimle ilgili uyandırdığı tüm emekçi duygularla bana daha rahat kodlayabilmem, kolayca erişilenbilen bir konfor için de fazladan "emek" harcamamam için yeni bir klavye almış! :) Oysa dediğim gibi, ben hiç şikayet etmeden, var olan duruma gayet iyi uyum sağlamış, rahatça çalışıyordum.


Buradan varmak istediğim nokta şu: ne yalan söyleyeyim, bir hediye düşünürken bile bu gününün benim için çok değerli olan "emekçi" yanını vurgulaması beni çok iyi hissettiriyor. 8 Mart'ın salt "Kadın"lar günü olarak anılmasını sevmiyorum... Kadınlar, bugünü özenle kutlamasın, süslenmesin, yalnız "kadın" olmayı öne çıkarmasın demiyorum. Ancak, 8 Mart'ı kadınların sosyal hayatta var olabilmek adına verdiği bir mücadelenin sonunda kanla, canla, emekle kazanılmış bir gün olarak bilip, bugünü bu bilinçle yaşayan kadınları daha bir seviyorum. Geleceğe dair ümitlerimi diri tutmama daha çok yardım ediyorlar.

Sözlerimi Tolga'nın 2015'in 8 Mart'ında yazdığı bir yazının aşağıdaki kısımlarına yer vererek sonlandırıyorum. 

"Kadınlar günü, yalnız kadınların günü, anne kadınların günü, eş kadınların günü, dul kadınların günü, işsiz kadınların günü, çalışan kadınların günü, mutlu ya da mutsuz kadınların günü değildir. Emekçi kadınların günüdür. Bana sorarsan da Sevgiliciğimin günüdür.  
... 
Yıllarca, ölene dek Emekçi Kadınlar Günü'nü dünyevi varlığımızın özü, ruhumuzun varlık sebebi olan sevgimizi en doğal haliyle yaşayarak kutlamak için senin emekçi erkeğin kalacağım."

8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü'nü bu bilinçle yaşayan kadın erkek tüm bireylere selam ediyor ve günü kutluyorum. Sevgiyle...


Yorumlar

En Çok Okunanlar